791 420 180 biuro@ozonclinic.pl

Byle drobiazg wyprowadza cię z równowagi, źle śpisz i czasem łapią cię skurcze? A może uskarżasz się na drganie powiek i ciągłe zmęczenie? Zanim zaczniesz biegać po lekarzach, zacznij od uzupełnienia magnezu.Znalezione obrazy dla zapytania STRES ZMĘCZENIE

 

 

Za co odpowiada magnez i jego niedobór?
Magnez ma wpływ na stabilność działania układu nerwowego. Pierwiastek ten odpowiada za regulowanie pracy tarczycy. Ponadto łagodzi dolegliwości związane z PMS. Dzięki niemu szybciej się budzimy i dłużej pracujemy – pierwiastek dodaje energii. Magnez wykazuje działanie uspokajające, przeciwdziała niedotlenieniu i niedokrwieniu serca. Bez niego nie jest możliwe sprawne budowanie kości. Pierwiastek ma bardzo duże znaczenie w przeciwdziałaniu powstawaniu zakrzepów w naczyniach krwionośnych.

 

Dlaczego brakuje nam magnezu?

  • mniejsze niż zwykle wchłanianie magnezu, powodowane m.in. przez małe stężenie potasu w surowicy lub przewlekłe biegunki;
  • wydalanie zbyt dużej ilości magnezu z moczem, powiązane np. z zażywaniem leków moczopędnych, nadużywaniem alkoholu lub nadmiernego spożycia kawy „wypłukującej” magnez z organizmu;
  • zbyt małe przyjmowanie magnezu;
  • stosowanie antykoncepcji hormonalnej;
  • zła dieta;
  • wzmożona aktywność seksualna;
  • stres

 

Jak rozpoznać niedobór magnezu?

  • bóle i zwroty głowy,
  • rozdrażnienie,
  • ogólne osłabienie.
  • mogą też nadmiernie wypadać włosy, a paznokcie będą wyjątkowo łamliwe.

 

Skąd czerpać magnez?

Magnez można przede wszystkim pozyskać z codziennego pożywienia. Do pokarmów, które zawierają jego największe ilości, należą: kasza gryczana, czekolada, fasola, mąka, brokuły, natka pietruszki, banan, suszone owoce, groch. Trzeba również pamiętać, iż przyswajalność magnezu jest dość niska, za pomocą diety zostaje przyswojone tylko 30 procent magnezu. Ponadto liczne produktu mogą obniżyć tę przyswajalność np. kwas szczawiowy.

 

Przyjmowanie magnezu jest zabronione tylko w przypadku ciężkiej niewydolności nerek, bloku przedsionkowo-komorowego i miastenii.

Dożylna suplementacja magnezu?

Dieta (naturalne źródła) powinna zaspokajać zapotrzebowanie organizmu na magnez. Jeżeli mimo wszystko nie jest możliwe zapewnienie jego odpowiedniej ilości można pomyśleć o suplementach diety albo terapii dożylnej. Należy jednak pamiętać, że skuteczność preparatów dietetycznych w dużym stopniu zależy od diety. Wlewy kroplowe  najczęściej adresowane są dla ludzi zapracowanych i sportowców, których tryb życia utrudnia zapewnienie odpowiedniej ilości magnezu dla organizmu w sposób naturalny.